- Викладач: Юлія Миколаївна Крот
анотація ДИСЦИПЛІНИ «Звітність підприємств»
Назва показників |
Характеристика |
Повна назва дисципліни |
Звітність підприємств |
Викладацький склад |
Бразілій Н.М. |
Спеціальність |
071 Облік і оподаткування |
Кількість годин / кредити ECTS |
144 годин / 4 кредити |
Опис |
Бухгалтерська звітність є заключним етапом облікового циклу підприємства і складається на підставі даних бухгалтерського обліку для задоволення інформаційних потреб різних категорій користувачів: внутрішніх і зовнішніх. Складовою бухгалтерської звітності є фінансова звітність, що містить інформацію про фінансовий стан, результати діяльності, рух грошових коштів та власний капітал підприємства за звітний період. Крім державної обов'язкової звітності, підприємства можуть складати і спеціальну бухгалтерську звітність, форми якої погоджуються з Міністерством фінансів України і Державним комітетом зі статистики України. Ця звітність використовується менеджерами підприємств та органами управління як вихідна інформація для управління окремими процесами, підрозділами тощо. У зв'язку з важливістю звітності як для зовнішніх, так і для внутрішніх користувачів у навчальні плани підготовки спеціалістів і магістрів за фахом "Облік і аудит" введено спеціальну дисципліну "Звітність підприємств". Метою вивчення дисципліни „Звітність підприємств” є надання знань про зміст, структуру, порядок складання і використання звітності підприємств; теоретичні та практичні аспекти її складання, джерела інформації для заповнення показників, порядок заповнення та відповідальність підприємств і працівників за достовірність звітності, яка є важливим джерелом інформації для її користувачів при формуванні поточних та стратегічних рішень. Завданням дисципліни є формування у студентів глибоких знань основних законодавчих і нормативно-правових документів, які регламентують порядок організації, складання, затвердження і подання звітності, а також набуття ними практичних навичок і досвіду щодо заповнення встановлених форм звітності та розуміння економічної сутності показників звітності й використання їх для прийняття відповідних управлінських рішень. Результати навчання полягають у наступному: Студент повинен знати: Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові документи, що регламентують вимоги і порядок складання державної звітності, правила подання та відповідальність за несвоєчасне подання звітності; Студент повинен вміти: складати форми державної фінансової, податкової, статистичної та спеціальної звітності, перевіряти узгодженість окремих показників, подавати звітність у відповідні адреси, вміти використовувати фінансову звітність для управління підприємством. Методи викладання: лекції в поєднанні з іншими методами, зокрема, бесіда, пояснення, порівняльно-аналітичний метод, ілюстративний матеріал та інші прийоми передачі знань Всі методичні матеріали, задачі контрольних робіт, конспекти лекцій тощо розташовані на персональному сайті викладача та використовуються при навчанні. |
Нормативна або за вибором |
Нормативна |
Мова |
Українська |
Закінчення |
Іспит в 6-му семестрі |
Навчальний рік |
2019/2020 |
- Викладач: Наталія Миколаївна Бразілій
анотація ДИСЦИПЛІНИ Інформаційні системи і технології в обліку і аудиті
Назва показників |
Характеристика |
Повна назва дисципліни |
Інформаційні системи і технології в обліку і аудиті |
Викладацький склад |
Бразілій Н.М. |
Спеціальність |
071 Облік і оподаткування |
Кількість годин / кредити ECTS |
144 годин / 4 кредити |
Опис |
Навчальну дисципліну "Інформаційні системи і технології в обліку" віднесено до групи освітньо-професійних дисциплін підготовки бакалаврів за спеціальністю "Облік і аудит". Вона є невід’ємною частиною циклу комп’ютерних дисциплін, необхідних працівникам бухгалтерії підприємств незалежно від форми власності та організаційно-правової форми господарювання. Вивчення навчальної дисципліни "Інформаційні системи і технології в обліку", дозволяє студентам оволодіти знаннями та навичками стосовно використання технології оброблення інформації в автоматизованих інформаційних системах обліку з застосуванням різноманітних режимів роботи персональних комп’ютерів. З огляду на це методологія вивчення навчальної дисципліни включає сукупність конкретних методів, а саме: історичного та макроекономічного методів щодо оцінки процесів інформатизації економіки та суспільства в цілому; аналізу, узагальнення та визначення доцільності використання ефективного вітчизняного та зарубіжного досвіду інформаційного обслуговування об’єктів обліку всіх рівнів; використання сучасного наукового інструментарію пізнання та обробки інформації. Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування необхідних теоретичних знань та практичних навичок у галузі функціонування та використання інформаційних систем і технологій та можливостей їх використання в бухгалтерському обліку для вирішення завдань управління кадрами та планування закупівель на базі планування виробництва готової продукції. Для досягнення мети поставлені такі основні завдання: · визначення ролі процесів інформатизації при переході до інформаційного суспільства та інформаційної економіки; · визначення основних тенденцій в світі інформаційних технологій та перспектив використання сучасних ІТ для управління бізнесом; · опис процесу перетворення даних в інформацію та знання; · визначення ролі інформаційних ресурсів та інформаційних потоків підприємства в процесі управління бізнесом; · вироблення процесного мислення та здатності до використання процесного підходу при вирішенні облікових задач; · вироблення здатності до зваженого вибору найбільш адекватної бізнес-цілям АІС серед різноманіття систем, пропонованих на ринку. "Інформаційні системи і технології в обліку" – навчальна дисципліна, що вивчає інструментарій облікової та планової діяльності підприємства в умовах інформатизації суспільства. Об'єктом навчальної дисципліни є автоматизована інформаційна система (АІС) та процеси, що відбивають різні аспекти прийняття господарських рішень. Предметом навчальної дисципліни є облікова інформація підприємств, автоматизовані інформаційні системи обліку і інформаційне забезпечення управління кадрами та планування діяльності підприємства. Вивчення даної навчальної дисципліни студент розпочинає, прослухавши більшість навчальних дисциплін гуманітарного та професійного циклів. Теоретико-методологічною базою вивчення цієї дисципліни є такі навчальні дисципліни, як: "Інформатика", "Бухгалтерський облік", "Економіка підприємства", "Економічний аналіз". У свою чергу, знання з даної дисципліни забезпечують успішне засвоєння таких навчальних дисциплін, як: "Управлінський облік", "Фінансовий аналіз", "Міжнародний облік", "Аудит", а також виконання тренінгів, курсових робіт, бакалаврських та магістерських дипломних робіт. У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять, виконання практичних завдань та лабораторних робіт. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів. Усі види занять розроблені відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: · понятійний та категорійний апарат щодо обґрунтування змін у галузі інформаційної економіки; · суть процесів інформатизації та їх роль в процесі переходу до інформаційного суспільства; · стан процесів інформатизації в Україні; · призначення та зміст документу "Стратегія ІТ", визначати підходи до розроблення ІТ-стратегії; · характерні риси систем таких класів: системи підтримки прийняття рішень, експертні системи, ІС організаційного управління, системи електронного документообігу; · сутність процесного підходу до управління бізнесом; · основи управління знаннями та розуміти призначення технологій управління знаннями; студент повинен вміти: · аналізувати тенденції розвитку та використання інформаційних технологій та інформаційних систем в управлінні економікою України; · визначати характерні риси ери інформаційно-комунікаційних технологій; · аналізувати взаємозв'язки в рамках підсистем (модулів) АІС та характеризувати потоки зовнішньої, маркетингової, нормативної, директивної, планово-оперативної, облікової, фінансової, аналітичної інформації підприємства; · аналізувати переваги та недоліки процесно-орієнтованого та функціонально-орієнтованого підходів до управління організаціями; · визначати основні критерії успішного ведення бізнесу; · аналізувати сучасні тенденції ринку програмного забезпечення для підприємств; · розв’язувати завдання обліку, підбору та навчання кадрів та планування виробництва в середовищі "1С: Підприємство 8". Методи викладання: поєднання лекційних занять з роботою в комп’ютерній аудиторії. Проміжні оцінки виставляються як сума оцінок виконання завдань лабораторних робіт. Оцінка за самостійну роботу виставляється за виконання індивідуального проекту. Підсумкова оцінка виставляється на основі проміжних оцінок (40%), самостійної роботи (20%) та іспит (40%). |
Нормативна або за вибором |
нормативна |
Мова |
українська |
Закінчення |
іспит в другому семестрі 4 курсу |
Навчальний рік |
2019/2020 |
- Викладач: Наталія Миколаївна Бразілій